June 23, 2006

Ascension week-end: Oô






For the Ascension week-end, (May 26 this year), Sébastien joined us to go to Oô in the Pyrénées with Jacques and Maryke (and their Brazilian friends Gouga, Gezi, Mila and Nivaldo). As a teen, I spent several holidays in the beautiful village of Oô, with my Guittard cousins in their uncle's 17 century small old house. I found it even more beautiful than I remembered, and the stay there brought back wonderful memories. The first night, we went fishing at the village's trout farm, and the next day, went for a hike following the "path of the Imperatrice". Apparently, Napoleon III's wife enjoyed walking there, to meet a special sheppard friend.

Pour le week-end de l'Ascension, (le 26 mai cette année) Sébastien s'est joint à nous pour aller à Oô dans les pyrénées avec Jacques et Maryke (et leurs amis bresiliens Gouga, Gezi, Mila et Nivaldo). Dans ma jeunesse, j'ai fait quelques séjours au joli village d'Oô avec mes cousins Guittard dans la maison du 17ème siècle de leur oncle. J'ai trouvé le coin encore plus beau que je me rappelais, et les deux jours là m'ont rappelés d'excellents souvenirs. Le soir de notre arrivée, nous avons pêché la truite dans une ferme du village. Le lendemain, nous avons fait le chemin de l'impératrice, où apparement la femme de Napoléon III amait se promener pour y rencontrer un certain berger.<

No comments: